Neuroróżnorodność – baza wiedzy
AutismLab UW
Projekt naukowy „Co słychać? Komunikacja społeczna w autyzmie: podejście obliczeniowe”
Neuroróżnorodność na polskich uczelniach. – raport z badania ankietowego osób studiujących w spektrum autyzmu, z AHDH/ADD oraz z trudnościami w uczeniu się (dysleksją, dysgrafią i dyskalkulią)
Osoby ze spektrum autyzmu w czasie pandemii – raport z badania przeprowadzonego na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego podczas epidemii COVID-19
Neuroróżnorodność na uniwersytecie. Wykorzystanie potencjału studentów ze spektrum autyzmu i nie tylko – wykład dr Mateusza Płatosa z Wydziału Psychologii UW i Centrum Wsparcia Akademickiego BON UW
Żeński fenotyp autyzmu czy efekt kamuflażu? Co wiemy o dziewczętach i kobietach ze spektrum autyzmu? – wykład prof. dr hab. Ewy Pisuli z Wydziału Psychologii UW
Poradniki
Studenci ze spektrum autyzmu w procesie dydaktycznym
Spektrum autyzmu. Podobni – różni
An asset, not a problem: Meeting the needs of neurodivergent students – Atut, nie problem: zaspokajanie potrzeb uczniów neuroatypowych (dostępne w języku angielskim)
Badania
Autyzm. Zacznijmy się liczyć w Polsce! – Raport z badania ankietowego wśród osób z autyzmem
Społeczny obraz autyzmu – Raport z badań ilościowych wśród osób neurotypowych
Neurodiversity Index 2025 – Raport z badania ankietowego dorosłych osób neuroróżnorodnych (dostępne w języku angielskim)
Artykuły naukowe
Kategorie otwierające na neuroróżnorodność studentów. Pedagogiczne studium kontekstów edukacyjnych
University experiences of students and graduates with neurodiversity: tools for creating a specialized mentoring program related to working life – Uniwersyteckie doświadczenia studentów i absolwentów z neuroróżnorodnością: narzędzia do tworzenia specjalistycznego programu mentoringowego związanego z życiem zawodowym (dostępne w języku angielskim)
Neurodiversity in higher education: a narrative synthesis – Neuroróżnorodność w szkolnictwie wyższym: synteza narracyjna -(dostępne w języku angielskim)
A rapid review of supports for neurodivergent students in higher education. Implications for research and practice – Szybki przegląd wsparcia dla studentów neuroróżnorodnych w szkolnictwie wyższym. Implikacje dla badań i praktyki (dostępne w języku angielskim)
Inne
Wolontariat Koleżeński “Mary i Max” – program, którego celem jest wsparcie osób z autyzmem i zespołem Aspergera w nawiązywaniu kontaktów koleżeńskich
Podcast Autyzm. Poznajmy się
