Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

Neurodiversity – library

AutismLab UW

Research projekt Co słychać? Komunikacja społeczna w autyzmie: podejście obliczeniowe – “What’s Up? Social Communication in Autism: A Computational Approach” (available in Polish)

Uczelnia dostępna dla studentów ze spektrum autyzmu. Podręcznik dla specjalistów, nauczycieli akademickich i osób zarządzających w edukacji wyższej – University Accessible to Students on the Autism Spectrum. A Handbook for Specialists, Academic Teachers, and Managers in Higher Education (available in Polish)

Neuroróżnorodność na polskich uczelniach. – Neurodiversity at Polish Universities – Report on a Survey of Students on the Autism Spectrum, with AHDH/ADD, and Learning Disabilities (available in Polish)

Osoby ze spektrum autyzmu w czasie pandemii – People on the Autism Spectrum During the Pandemic – Report on a Study Conducted at the Faculty of Psychology, University of Warsaw, During the COVID-19 Epidemic (available in Polish)

Neuroróżnorodność na uniwersytecie. Wykorzystanie potencjału studentów ze spektrum autyzmu i nie tylko – Neurodiversity at University: Utilizing the Potential of Students on the Autism Spectrum and Beyond – Lecture by Dr. Mateusz Płatos from the Faculty of Psychology, University of Warsaw, and the Academic Support Center of the BON UW (available in Polish)

Guides

Studenci ze spektrum autyzmu w procesie dydaktycznymStudents with Autism Spectrum Disorder in the Educational Process (available in Polish)

Spektrum autyzmu. Podobni – różniAutism Spectrum Disorder: Similar – Different (available in Polish)

An asset, not a problem: Meeting the needs of neurodivergent students

Research

Autyzm. Zacznijmy się liczyć w Polsce!Autism. Let’s Get Counted in Poland! (available in Polish)

Społeczny obraz autyzmu – The Social Image of Autism (available in Polish)

Neurodiversity Index 2025

Scientific Articles

Kategorie otwierające naneuroróżnorodność studentów. Pedagogiczne studium kontekstów edukacyjnych – Categories Opening the Door to Neurodiversity in Students: A Pedagogical Study of Educational Contexts (available in Polish)

University experiences of students and graduates with neurodiversity: tools for creating a specialized mentoring program related to working life 

Neurodiversity in higher education: a narrative synthesis

A rapid review of supports for neurodivergent students in higher education. Implications for research and practice