Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

Neuroróżnorodność – baza wiedzy

AutismLab UW

Projekt naukowy Co słychać? Komunikacja społeczna w autyzmie: podejście obliczeniowe”

Uczelnia dostępna dla studentów ze spektrum autyzmu. Podręcznik dla specjalistów, nauczycieli akademickich i osób zarządzających w edukacji wyższej

Neuroróżnorodność na polskich uczelniach. – raport z badania ankietowego osób studiujących w spektrum autyzmu, z AHDH/ADD oraz z trudnościami w uczeniu się (dysleksją, dysgrafią i dyskalkulią)

Osoby ze spektrum autyzmu w czasie pandemii – raport z badania przeprowadzonego na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego podczas epidemii COVID-19

Neuroróżnorodność na uniwersytecie. Wykorzystanie potencjału studentów ze spektrum autyzmu i nie tylko – wykład dr Mateusza Płatosa z Wydziału Psychologii UW i Centrum Wsparcia Akademickiego BON UW

Żeński fenotyp autyzmu czy efekt kamuflażu? Co wiemy o dziewczętach i kobietach ze spektrum autyzmu? – wykład prof. dr hab. Ewy Pisuli z Wydziału Psychologii UW

Poradniki

Studenci ze spektrum autyzmu w procesie dydaktycznym

Spektrum autyzmu. Podobni – różni

An asset, not a problem: Meeting the needs of neurodivergent students – Atut, nie problem: zaspokajanie potrzeb uczniów neuroatypowych (dostępne w języku angielskim)

Badania

Autyzm. Zacznijmy się liczyć w Polsce! – Raport z badania ankietowego wśród osób z autyzmem

Społeczny obraz autyzmu – Raport z badań ilościowych wśród osób neurotypowych

Neurodiversity Index 2025 – Raport z badania ankietowego dorosłych osób neuroróżnorodnych (dostępne w języku angielskim)

Artykuły naukowe

Kategorie otwierające na neuroróżnorodność studentów. Pedagogiczne studium kontekstów edukacyjnych

University experiences of students and graduates with neurodiversity: tools for creating a specialized mentoring program related to working life Uniwersyteckie doświadczenia studentów i absolwentów z neuroróżnorodnością: narzędzia do tworzenia specjalistycznego programu mentoringowego związanego z życiem zawodowym (dostępne w języku angielskim)

Neurodiversity in higher education: a narrative synthesis – Neuroróżnorodność w szkolnictwie wyższym: synteza narracyjna -(dostępne w języku angielskim)

A rapid review of supports for neurodivergent students in higher education. Implications for research and practice – Szybki przegląd wsparcia dla studentów neuroróżnorodnych w szkolnictwie wyższym. Implikacje dla badań i praktyki (dostępne w języku angielskim)

Inne

Wolontariat Koleżeński “Mary i Max” – program, którego celem jest wsparcie osób z autyzmem i zespołem Aspergera w nawiązywaniu kontaktów koleżeńskich

Podcast Autyzm. Poznajmy się